måndag 2 januari 2012

Mer klöver åt folket!

Idag gick vi lite på stan och kikade på mellandagsrean, och som alla andra affärer så reade även Ohlssons ut vissa tyger. Hittade massor av fina rosa/röda/turkosa tyger med stora o små blommor. Fina tyger men inget slår klövertyget, varken i mönster eller kvalité så jag köpte mer sådant istället.


Får se vad det blir av det. Funderar på att sy en klänning till våren i den gula färgen tror det blir snyggt till midsommar. Nu köpte jag bara en halv meter av vardera så det får bli bodys, tröjor eller mössor.

Hittade lite på rean, 


vet inte vad jag ska sy av det gröna med ugglor ännu, men det beiga ska bli ärmar till tröjor.

Det blev lite svart jersey till ärmar och limegröna flodhästar, superfint tyg:

På vägen hem hämtade jag ut paketet från Jofotex, lite mer randig velour, vilket visade sig vara samma tyg jag beställt tidigare och inte sytt något av än, och velour till 70-tals byxorna. Jag trodde att jag beställde det i turkost, men det liknar mer himmelsblått, fast det blir nog fräckt ändå. Ska bara fundera på detaljerna på byxorna. Brun, vit, grön eller svart mudd? Sista tyget är smaragdgrön viscose enligt beskrivningen på deras hemsida... motsvarade inte riktigt förväntningarna, jag tänkte mig något mer likt det randiga viscosetyget jag köpt innan, men jag ska sy en tröja i alla fall och se hur den blir. 

Så imorgon blir det att gå upp tidigt och sy, sy, sy :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar