lördag 31 december 2011

Sigges design önskar Gott Nytt År!!

Så var det sista dagen på 2011, och medans alla laddar inför nyårsfirandet så dokumenterar jag de projekt jag slutförde i förmiddags. Det har blivit mycket sytt under hösten och jag tänkte visa lite mer än vad jag bloggat om hittills. Men först till årets sista projekt: 70-tals byxor till Sigge. Jag har sett så fina 70-tals byxor på andra sysidor och tänkte att det skulle vara så coolt att sy. Så med inspiration av dessa sidor så ritade jag mitt eget mönster och provsydde i en bit collegetyg jag hade liggande. Tyvärr så hade jag inte tillräckligt med velour för att sy i det, men det kommer nästa vecka så att jag kan sy ett par till, velour är ju riktigt 70-tal :-). För att vara första försöket tycker jag de blev fina: 


Passande i blå o gult :-), nästa försök ska jag göra ännu smalare på överdelen och kanske sy ihop vid axlarna, även om det var väldigt praktiskt med band. Så här såg de ut på Sigge:


Himla roliga att sy så hur ute det än är med utsvängda byxor så blir det flera framöver...

Sedan fixade jag det sista på killarnas gympapåsar. Trodde de skulle älska Transformerstyget, Benjamin gillade den men Sebastian ville inte ha den pga han skulle bli retad i skolan...hmmm...är det mer inne nu att inte ha egna saker utan att alla ska ha precis likadant?? Tur för mig så börjar ju Sixten också på S så han får använda den. 

Här kommer lite gamla bilder på sådant jag sytt under hösten, jag börjar jobba igen 9/1 men hoppas kunna fortsätta på kvällar o helger i vår också, tills Sixten också blir så stor att det är skämsigt med morsans sydda kläder ;-)


Den här sommarbodyn och de gröna byxorna var det första jag sydde i somras/höstas. Till Sixten, jag sydde en del till stora killarna också när de var nyfödda.









Gott Nytt År!

1 kommentar: