torsdag 12 januari 2012

Tygberoende

Hej, jag heter Monika och är tygberoende....

Vi hade en diskussion på sytokiga på fejjan om tygberoende och det finns många som liknar mig, dvs nästan förköper sig med tyger. Jag kan snart inte räkna hur många velourbyxor, jeans och manchesterbyxor jag sytt till Sixten och för att inte tala om bodys. Bara för att jag ska få köpa mer tyg och sy fler roliga saker :-). Ska försöka och få till kantbandningen snyggt och sedan försöka sälja lite, då blir det liksom nytta av alla kläder. Sixten kan ha en ny outfit varje dag och senast jag handlade barnkläder var några pyjamaser på Lindex.....i OKTOBER! Fast jag tycker att han är fräsig och passar i sina fina kläder, plus att det är personligt och sytt med kärlek. Så nu har jag försökt mig på lite vuxenkläder också, lite tröjor och beställde nyss 2 Ottobre Woman tidningar på sysamlarna. De blir roliga att titta i, är sugen på att sy sommarklänningar, eller hitta några småtjejer som vill ha kläningar, lite tråkigt med alla dessa byxor..

Idag köpte jag ett svart-vitt randigt tyg på tygsamlarna, igår beställde jag Lillesoft tyger från Tyskland och var inne på Ohlssons och köpte lite av de nya stjärntygerna. Så nu får jag verkligen ge mig för denna månad!! Måste spara till symässan :-)
Lite bilder på de fina tygerna från Olssons:



2 kommentarer:

  1. Kan man köpa en outfit när Sixten tröttnat? Har en kollega som ska få barn runt midsommar och då skulle det vara kul att ge bort nåt fint till bäbisen. Oklart om det är tjej eller kille men dina kläder är unisex =)

    Tycker du är så härligt kreativ! Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart! Det blir ett jättekul projekt att sy åt en liten och dessutom något somrigt :-) Kanske ett litet set? Vi hörs under våren så kan jag visa om jag ser något fint tyg så får du välja :-) Gör man body, mjukbyxor o en liten mössa så passar det ju både kille o tjej...Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera