söndag 22 januari 2012

Min första OP

Igår på sy LAN så var det fullt med tjejer och symaskiner av alla sorter, vanliga Huskvarna 2000, ett antal olika overlocker och även mer avancerade maskiner som tex Janome Cover Pro. Så här såg det ut i ett av rummen.

Det var två rum till fyllda med symaskiner o massor av fina projekt som arbetades flitigt på. Vi tog en paus runt 11-tiden då en tjej från en syaffär hade sykurs. Tyvärr kände jag inte att jag hade tid att vara med hela tiden på kursen utan satt och sydde så mycket jag kunde. Fick en massa bra tips dock om inställningar och fixande på maskinerna. Sy LAN var även på söndagen men då satt jag hemma och fixade lite detaljer med klänningen istället och umgicks med familjen :-).

Igår på sy LANet så sydde jag färdigt det mesta med min klänning, men jag gör ett separat inlägg om det. Så istället skriver jag om OP:n jag satt med hela eftermiddagen igår. Sigge har jag redan sytt OP liknande overaller till så jag tyckte det vore häftigt att sy en större, och Benjamin har alltid velat ha en vit overall. Så i fredags gjorde jag ett eget OP mönster baserat på en uteoverall, klippte till alla tyger och började med alla detaljer på eftermiddagen, framåt sex-tiden så hade jag en färdig overall. Det var faktiskt kul att sy en OP, så det kanske blir fler, men då i barnstorlekar, blir för mycket tyg att fixa med för att göra en vuxenvariant....




Tyvärr hann jag inte sy alla små barnkläder jag klippt ut, men räknar med att få lite tid på kvällarna i veckan när barnen somnat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar