fredag 6 januari 2012

70-talsbyxorna klara!

Det blir lite svårt att få sammahängande sytid med en 9-månaders bäbis som vill vara med o sy, så här såg det ut igår när jag försökte sysselsätta honom:


Det är roligt med trådrullar :-). Så här ser det ut i syrummet:


Nu behöver jag lämna tillbaka mammas Husqvarna Viking så det blir att gå tillbaka till att sy på Husqvarna 2000, tills jag sparat ihop till en nyare maskin. Overlocken klarar dock det mesta som tur är.

Idag sydde jag färdigt 70-talsbyxorna till Sigge, de blev tajtare än de förra och helt rätt i velour.

Sydde klart det sista på elefantbodyn så att Sigge kan ha den o byxorna på släktkalaset imorgon:


Bara älskar Znoktygerna, jättehärliga!

Det blev några nya mössor till lillkillen också, inte fleecefodrade som han kan ha när det är mildare ute.


En robotmössa och en gul klövermössa så att han matchar med mig :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar