lördag 14 januari 2012

Sy klänning!!

Idag har jag skrivit ut ett mönster på en klänning, som jag ska sy samtidigt som många andra i ett "sew-along" projekt, se Karinottilia. Det blir ett toppenprojekt för att träna lite på att sy klänningar och så har jag ett perfekt tyg som skulle passa. Uppdateringar kommer, tidsplanen är att klippa ut mönster och klippa tyget denna helg, sedan sy nästa helg. Spännande!!

Igår kom tygerna från tyska Lillestoff, jättefina!!! Måste ta dagen imorgon och fundera vad jag ska använda alla nya tygerna till, kanske köpa nya Ottobre så att jag får lite inspiration :)

2 jerseytyger i mina favvofärger lime o chockladbrunt, sedan de underbara bruna drakarna!!

Violerna på stuvbit, såå fint, och ett nytt tyg jag inte sett förut med "folk-lore" tryck, jättemysigt :)

På tal om Ottobre, fick jag hem två tidningar jag köpte på tygsamlarna, Ottobre Woman, många fina mönster så jag kan nog hitta lite fint att sy i dem.

2 kommentarer:

  1. Spännande att se klänningsprojektet ta form!

    Kram,
    M

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir bra övning inför din 60-tals klänning, fast enklare på så sätt att jag har någon annan att prova på, inte det enklaste att prova på sig själv ;)
    Kram!

    SvaraRadera