torsdag 19 januari 2012

Sy LAN

Fick komma med på syträff i helgen, med kort varsel så jag kan inte vara med riktigt hela helgen men några timmar både lördag och söndag. 20 tjejer som ska kolla symaskiner, tyger och prata, kan det bli bättre?? Som ett sy LAN ;-). Så nu har hela kvällen gått åt att klippa ur tyger och fundera på vad jag ska sy :-)



Liten uppdatering när det gäller klänningen. Nu har jag fixat en toile i ett fultyg och klippte ur och sydde om överdelen flera gånger, men till slut blev jag riktigt nöjd, och sydde ihop med kjolen och fick en finfin klänning!! Nu har jag klippt ur nya delar i fintyget och ska köpa dragkedja imorgon. I helgen kan jag "bara" sy i dragkedja och sy ihop alla delar och göra findetaljerna. Det blir ingen ärm, den passar så fint utan och det går ju ha kofta till. Så spännande att se hur det blir :-)


Blev ingen bra bild, svårt att ta med telefonen, men får visa bild i helgen när jag sytt färdigt den fina klänningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar