söndag 11 december 2011

Sykramp!!

Idag har jag kunnat sitta helt själv o sy hela eftermiddagen och kvällen, stort tack till min sambo som tog hand om en busig Sixten :-)

Först klippte jag ur och sydde alla mössor jag tänkt mig till julklappar, den med gröna igelkottar har Sebastian önskat sig och sedan är de blåa mössorna till syrran och hennes lilla kille. Benjamin får en också eftersom han vill ha en likadan som kusinen :)
De är inte fodrade så vi får hoppas att de kan ha dem även när det blir varmare i vår eller så får jag fleecefodra dem i efterhand :)
Jag upptäckte att elefantmössan jag sytt till mig själv var för stor, den halkade ner hela tiden så jag skulle "bara" sy in den idag...såklart blev den då lite liten...nu hoppas jag att den töjer sig vid flitig använding...så att jag slipper sy en till. Tyvärr sydde jag även in den jag ska ge bort, så vi får se vad syster yster tycker om det.

När jag hade så mycket tid så passade jag på att sy två bodys som skulle passa till de lime/brunrandiga velourbyxorna jag gjort innan. Härlig brun jersey från Jofotex och det limefärgade tyget med igelkottar köpte jag på Tygsamlarna:
Jag sydde även färdigt flera bodys som jag haft liggande halvfärdiga:

Röd body med blåa elefanter av jersey från Strömming Design.
Här är det rosa biltyget igen, interlock köpt på Tygsamlarna.
 Plus att jag sydde en till body av det mysiga Strömming Design jersey tyget nedan, men nu med turkos kant för att matcha de turkosa velourbyxorna, färggrannt o mysigt :-)
Jag gillar verkligen de färgglada tryckknapparna jag hittade på Etsy, roligt att kunna matcha kläderna, det är dessutom stört omöjligt att få tag i annat än vita knappar häromkring..
Sist så sydde jag färdigt julklappen till lilla kusinen, hoppas att han gillar den, färgen vet jag passar i alla fall...
Så nu orkar jag inte mycket mer idag..men det känns skönt att ha de här projekten avslutade så att jag kan påbörja nya. Bäst att passa på så länge jag får låna mammas symaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar