fredag 9 december 2011

Finbyxor

Senaste dagarna har gått åt till att sy färdigt flera av mina påbörjade projekt, tex blev jag färdig med röda elefant bodyn nedan med tyg från Jofotex. Sedan tyckte jag att det vore snyggt med ett par finbyxor till bodyn. Min sykompis visade hur man gör fina fickor, så jag provade själv att sy marinblå manchesterbyxor med fickor och detaljer från det röda elefanttyget. Det kommer jag prova igen, den här gången blev det några detaljer som jag skulle gjort annorlunda, men byxorna får godkännt ändå :-)


Jag var inne en kort stund i symaskinsaffären i Linköping, bakom Åhlens. Fick en demonstration av olika Janome maskiner, och det var en fröjd att se hur fint, tyst och snabbt det gick att sy på de nya maskinerna! Lite skillnad mot min gamla Huskvarna från 50-talet. Nu har dessutom den strulat på sistone så suget att köpa en ny maskin är stor... Ska försöka spara och se om jag kan få ta på en begagnad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar