tisdag 27 december 2011

Behöver mera tyg!!!

Nu har lugnet lagt sig efter alla julkalas, firande i dagarna tre och jag är överlycklig över min nya tygsax, från Japan:










Som jag skrev tidigare köpte jag senaste numret av Ottobre tidningen och har hittat flera roliga mönster i den, tex en farfarskofta, så nu har jag klippt ut två sådana, en i gult klövertyg från Ohlssons o en i bruna elefantmönstret från Jofotex:

Sedan en fleeceoverall, som jag klippte ut med grönt fleecefoder för att matcha racerbilarna. Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska sy en blå overall med racerbilarna, en helgrön (fodret) eller en blå med gröna armar...svåra beslut..

Jag klippte även ut pirattröjor till Sigge o hans kompis. Jag klippte lite större än ett normalt strl 92 mönster till kompisen eftersom mönstrena är lite smala och förra tröjan blev lite slimad. Får testa när vi träffar kompisen på nyår :-)

Dagen har också ägnats till tygshopping, många siter har rea nu så det gäller att passa på. Det blev några tyger från Znok Design, och mer velour och viscose från Jofotex som har fraktfritt några dagar till. Funderar även på Liandlo, deras "Jag är en astronaut" tyg är fantastiskt fint...Men det får bli en annan dag..Nu gäller det att hitta på saker att sy med alla tyger jag har kvar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar