torsdag 15 december 2011

Tyger idag också!!

Rena julafton varje dag! Idag fick jag paketet med tyger som jag beställt från Jofotex! Jag började direkt rita av min tröja och min svarta klänning så att jag kunde klippa ut dem i de nya tygerna. Tyget till tröjan är duvfärgat och ska bara sys ihop :-)

Klänningen kräver lite mer arbete och behöver foder innan jag syr ihop med nederdelen. Sedan är frågan om den ska vara lite ballongformad som ursprungsklänningen eller bara rak. Jag ska sy ihop och se hur det ser ut.

Hoppas det blir fint ihopsytt, i så fall blir det billigaste nyårsklänningen ever, runt 100-lappen :-)

Jag har också fyndat lite inne på Ohlssons tyger, köpte en jeans stuvbit och ska sy jeans till lilla kusinen tänkte jag för att matcha den body jag ska ge honom i julklapp. Hoppas jag får ut jeans till Sigge också, det skulle han behöva. Det gäller att ligga i och klippa ut en massa, på måndag är det syträff igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar