fredag 28 december 2012

Hemsydda julklappar!

Nu äntligen är alla julklappar utdelade och jag kan skriva om det jag sytt under december :-)

Till mamma och pappa blev det pyjamaser o kallingar:






Till lillasyster blev det velourbyxor i ett petrolfärgat tyg som hon själv köpt, plus en kjol i ull, har sytt en likadan till mig själv och är jätteskön modell att ha nu i vinter:


Till min svåger och Robban blev det randiga tröjor:


Eftersom vi kommit överrens med om att bara ge sådant som vi gjort själva så sydde jag en hel uppsättning med kläder till Jesper, lite tråkigt att bara ge kläder så han fick en annan leksak också, och Sigge fick världens finaste dockor av moster! Just nu ligger dockorna i sängen vid Sigge som sover, så det får komma en bild senare.


Farfarskofta i velour, här saknas tryckknapparna för jag behövde beställa fler gröna :-)


Två mössor, ena en bilarmössa som var för liten, men den andra verktygsmössan i velour verkar passa!


Sex tröjor i olika jerseytyger, uppifrån blå fordon från JNY, "På tur" (Lillestoff), andra raden: traktor tyg, Space, tredje raden: Tvättbjörnar (alla från Lillestoff) och brandbilstyg från JNY


Gröna, petrolfärgade, turkosa och svarta mysbyxor i velour


Till sambon blev det en mysdress och underställströja:

Underställströjan är gjord av merinoulltyg från JNY, superhärligt och kanonvarmt! Jag sydde en till mig själv också och dekorerade med svarta coversömmar, snyggt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar