söndag 9 december 2012

Första julklapparna

Nu är det bråda tider inför jul, sist jag summerade var det över 60 saker kvar att sy innan jul, jag har betat av flera av dem nu, men det är fortfarande massor att göra..först ut var julklappen till syster yster som ska hälsa på Maria på Bermuda, till min systerdotter har jag sytt en massa klänningar. Så rolig omväxling mot alla killkläder som jag syr annars. :)


Jeanskjol till syrran, gjord av hennes favoritjeans och sedan har jag sytt på flera volanger av andra tyger, avslutade med satinband och lite spets nertill. Hon har redan fått den inför sin resa och jag tror hon gillade den :-)




Lång klänning i tvättbjörnstyget från Znok


Två kjolar, en i Hello Kitty jersey och en i rosa manchestertyg



Tunika i jeasntyg med rosa blommor på


Klänning i prinsesstyget från Liandlo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar