fredag 8 juni 2012

Finklänningar

Jag har hunnit sy massor sedan jag bloggade sist, först ut blir lite bilder från mina fina klänningar jag sytt. Klänningarna kallas "infinity dress" och består av två band som kan knytas på miljontals olika sätt, tuten vi tittade på kommer från Knastroll, ***www.knastroll.se***: Infinitydress TUT (med bilder) och ett youtubeklipp om olika vikningar finns här: http://www.youtube.com/watch?v=O4nFBgElmBc


Först ut är provklänningen jag klippte ur först, jag säger prov för tyget köpte jag för 19kr/m och är ett duvblått viscosejersey tyg. Jag har sytt en tröja tidigare i samma tyg. Snyggt fall i kjoldelen blev det och en favorit att ha på sig när man ska vara lite lagom snygg :D


Det rosa tyget köpte jag för 29kr/m på Ohlssons och är lite tyngre viscosejersey men superstretchigt och var sååå enkelt att sy i, jag klippte egentligen ut denna klänning till syrran men fastnade lite för den. Jag ska se när hon provar den om den passar och om jag ger den till henne eller om jag behåller den :) Hur som ska jag se om det finns mer tyg kvar så att jag kan sy en till henne. 


Sedan avslutade jag med en finklänning. Ett svart glittrigt tyg jag hittade som stuvbit på Ohlssons, klänningen består av en tubdel och en lång kjoldel. Schysst att ha på sig när man tar en drink på stan en lördagkväll tänkte jag :-).

Alla klänningarna sydde jag på ca 3 timmar (med utklippning) och tygerna för alla tre kostade ca 200kr så det var fyndklänningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar