lördag 16 juni 2012

Finaste studentkläderna :-)

På Ohlssons hittade jag ett härligt grönt randigt tyg med linnekänsla. Först sydde jag en solhatt i det, sedan ett par knickersbyxor och tillhörande väst, mycket pilligt med alla fickor och delar, här kommer några bilder:








Jag gjorde också en present till lill-kusinen som nyss fyllt 1 år, skrev namnet med stryka-på material som jag köpt i Tyg&syshoppen på fejjan. Blir jättefint resultat och jag ska prova att sy fler kläder med namn. Syrran har hjälpt till att stansa ut de fina bokstäverna:


Ibland misslyckas man totalt!! Jag hade ett grövre fint barbarpappatyg som skulle bli perfekta solhattar...Klippte ut i strl 50, samma som den gröna solhatten ovan, men av någon anledning blev rundeln i hatten för liten och det påverkade hela mössan så sent på torsdagskvällen hade jag två solhattar i strl 44 (typ nyfödd :/) men på fredag morgon hade jag en lösning (jag hade bara småsnuttar kvar att tyget) så jag gjorde en kil bak på hatten och ökade bredden med ca 4 cm. Det räckte för att hatten skulle passa. Inte det finaste jag gjort men funktionsdugligt i alla fall. Kusinen fick en likadan. Får köpa mer tyg och göra om det helt enkelt för de blev söta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar