måndag 9 april 2012

Nya utekläder till Sigge

Jag fortsatte sy idag för Sixten behöver verkligen en ny uteoverall, den jag sytt innan är nu i minsta laget, plus att han gillar att vara ute och leka i sandlådan o då behövs det ombyte. Så jag tog mitt one piece mönster och sydde i ett sorts fleecetyg istället med luva i ljuvliga Znoks sommartyg. Färglatt och vårigt tycker jag:


Sedan sydde jag en hoodie i samma tyg, det var otroligt smuligt att hantera tyget så nu är alla glada här hemma att det är färdigsytt så att det går att försöka sanera huset på blått luddigt tyg :)


Jag har också blivit klar med Sigges Nalle Puh pyjamas, jättefint tyg som jag köpt via tygsamlarna.


Jag har fortfarande några kepsmössor kvar att sy, klänningar o lite annat på beställning så hmm undrar när jag ska ha tid att jobba också?? Skön påskhelg har det helt klart varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar