fredag 20 april 2012

Åhhh vad kul att sy klänningar!

Förra helgen pysslade jag med att sy klänningar till kusinerna, jätteroligt att få sy något annat än  bodys, byxor och mössor! Tjejerna får testa dessa så får vi se hur de passar och om det blir fler. Passande så fick jag mina nya lappar på tisdagen också och kunde sy i dem, såååå fina!!!


Klänning i fantasiskogen, jättehärligt tyg som jag bara längtat att sy i :-), Strl 116, men modifierat för det blev så stora armar, får hoppas det passar!


Äldsta tjejen valde tyg till en klänning, men det räckte bara till en kjol...


Till minsta kusinen blev det en klänning i strl 92, med JNY:s nougattyg med vita prickar, härligt interlocktyg, men lite svårt att veta vad jag skulle sy av det. Tyckte det blev bra som klänning :)


Klart att killkusinen också ska få något, så det blev en mössa till honom.


Så här ser mina lappar ut, Sigges val på ena sidan och texten "Sigges" på andra, ser direkt lite mer proffsigt ut ;-)


Avslutar med en härlig vårbild av Sigge i sandlådan i mammas kläder från topp till tå :-) Bävernylonbrallorna är toppen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar