söndag 19 februari 2012

Syfestival 18/2!!!

Igår åkte vi med Vadstena buss upp till Älvsjö och syfestivalen. Väl där gick vi en snabb runda bland alla våra favorit tygsäljare som Strömming Design, Lilofant, Liandlo, JNY Design, Kamelont (Mjuka tyger) o Znok!!!
Många fina inköp blev det:


JNY:

Härlig jersey i turkos/vitt 


Blått djurtyg i jersey


Skogen velourtyg

Lilofant:

Helikopterrävar i jersey

Liandlo:

Det underbara astronauttyget!!!! 
Znok:

Fler violer så att jag kan göra en tunika till våren :-)


Nytt tyg från Znok, sommar, jättehärligt jerseytyg

Sedan fyndade jag några sytidningar, bla en med ett OP mönster i:



När vi köpt alla tyger och var trötta i benen satte vi oss och gjorde smycken, sådana jag tänkt köpa i flera år, med barnens namn på:
 

Fick också hem annat tyg jag beställt, superfin college med flossad baksida i lime och blått, lite brun interlock och dragkedja på metervara...så ny måste jag bara hinna sy i allt !!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar