söndag 26 februari 2012

Finaste astronauterna!

Jag älskar mitt astronauttyg, ångrar att jag inte köpte alla färgerna, men jag får väl spara till det framöver :-) Jag klippte ut två set i fredags, ett i det turkos/brunfärgade tyget och ett i det röd/blå. Jag har sytt det ena setet men det andra hoppas jag få tid att sy färdigt ikväll. Så här blev det, är supernöjd!!!


Det passade perfekt även om tvillingsömmen blir lite stum med huskvarnan, längtar tills jag får hem min cover pro...
Här har vi en bild på Sigge i kläderna, där i alla fall bodyn syns :)

Sigge blir 11 månader idag, tänka sig att det bara är en månad kvar till 1-årsdagen! Tänk vad tiden går snabbt!


Till Sigges lillkusin Jesper sydde jag snabbt ihop en farfarskofta i det fina helikoptertyget. Måste sy en till Sigge med, för den blev jättefin och skön att ha på sig i vår när det är varma dagar och det bara behövs något lätt över innekläderna. 

Nu är det varmt o soligt på dagarna så då kommer inspirationen att sy tunikor till mig själv, ska se om jag har tid att klippa ut lite tyger idag. Målet är att sy tunika till Sigges 1-årsdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar