söndag 25 mars 2012

Sigge fyller 1 år

Idag firade vi Sixten som fyller 1 år imorgon, lilla killen, så fort tiden går!!!

Vi firade med stort kalas men innan alla kom hann jag sy både kortbyxor i Collegetyg och en skärmmössa. Jag tyckte de såg roliga ut dessa skärmmössor innan jag provade att sy en själv, det blev så fiiint. Bra att ha i vår för att skydda mot solen! En tut hittade jag här: http://hippii-syr.blogspot.com/ superenkelt!! Har redan fått flera beställningar, ska bli kul att prova i olika tyger även om jag älskar Ohlssons moln, klöver o stjärntyger för att sy mössor i :). Här kommer en bild på sötnosen med alla hemmasydda kläder på sig:


Jag hoppas att han inspirerar mig lika mycket kommande år, och att det blir många fina plagg framöver också :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar