lördag 31 mars 2012

Klänning till påsk!

I flera dagar har jag pysslat med min tunika/klänning i gula klövertyget, jag har haft en vision om hur jag ville att den skulle bli men suttit sent på kvällarna o sytt och det blir helt enkelt inte bra då! Så nu satte jag mig ner när jag var lite piggare och är nöjd med resultatet:

Jag sydde vit mudd längs ärmarna och det blev ok, men nästa gång ska jag låta dem vara och bara fålla som jag gjorde med nederkanten. Vid halslinningen gjorde jag till slut en bredare bandkantning och det ska jag också göra om på nästa klänning. Det blev ändå OK nu tycker jag och väldigt skön att ha i sommar :D

Sedan blev Sigges finbyxor i linne klara, de ska han ha på fredag när hans farfar firar 60 år och vi ska ha kalas:


Det är trekvartsbyxor och jag tror det blir superfint på Sigge ihop med en kortärmad skjorta :-) Jag tänkte sy en liten skjorta i samma tyg, behöver bara lite tid till det för att sy skjortor är superpilligt...

Nu har jag också sytt färdigt en OP till Sixten, i jättefint grönt collegetyg från Stoff o stil, som är mjukt o mysigt. Fodrade fickor och huvan med gröna astronauter:





Sötaste Sigge som är lite trött och då gärna suger på tummen <3

2 kommentarer: