söndag 23 september 2012

Svarta moln

Mitt upp i syandet av massor av barnkläder är det så kul att bli utmanad och sy lite vuxenkläder också!

Jag har sett en så fin klänning på en annan blogg i svarta molntyget och tänkte sy mig själv en tunika i samma stil, fast med singoalla top och band i midjan, men jag klippte en alldeles för stor modell och det såg mest ut som ett tält när jag var färdig :( Så jag kortade av tunikan i midjan och satte på en bred resår istället, blev fint tycker jag!


Förra veckans utmaning i sytokiga var att sy ett par kallingar, något jag ALDRIG gjort förut, men det blev läckert tycker jag o passade fint på sambon.. Första gången jag sydde riktiga cover sömmar, såååå himla fint, måste bara göra det fler gånger, o kanske ska jag sy fler kalsonger också, har ju ett antal killar hemma att sy till :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar