söndag 5 augusti 2012

Första dagiskläderna

I helgen, sista helgen innan jobbet börjar igen, så fick jag lite tid att sy kläder till Sixten. Det blev två tröjor som han kan ha över alla de T-shirts jag sytt innan, jag är inte redo att plocka undan dem ännu, de kommer han få ha en bra bit in på hösten :). Så imorgon börjar inskolningen och vår lilla kille börjar bli stor....han kommer som tur är behöva massa kläder framöver så jag är inte sysslolös på kvällarna :-) Å jag behöver inte märka dem heller, han har ju sitt eget märke ;-)

Först sydde jag en hoodie i velour, blå med tryck av fordon:


Sedan sydde jag ett set av polistyget, det finaste av alla tyger. Setet består av en farfarströja med gul mudd och en kepsmössa i samma tyg. Kepsmössorna som gick så bra att sy i våras strular lite nu. Mössan blev för stor först, så jag fick ta in den massor, sedan blev själva kepsdelen för mjuk, tror jag måste köpa helt annat fliselin, men den får funka till dagis iaf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar