onsdag 18 juli 2012

Sommarkläder

Senaste veckans ledighet och sporadiska regnade har gjort att jag haft tid att sy lite sommarkläder.


Linne till mig själv i ett härligt brun-vit randigt tyg från JNY tror jag, eget mönster o modell.


Sydde ett linne i det tyget som fanns kvar av gula molnen, lite tajt och inte så urringat som tjejlinnen brukar vara men funkar nog fint ändå. 


Hittade ett mönster på 70-tals frotteklänningar bland mormors mönstersamling, blev en sommarklänning i gul klöverfrotte som jag har haft liggande, superskönt att mysa runt i :)



Min fösta singoallaklänning! Denna ska bli en present till en 2 1/2-årig tjej, hoppas den passar o att hon gillar den :)


Det här set:et har jag haft utklippt jättelänge men fick äntligen tid att sy det, byxorna är fantastiskt mysiga, linnet lite tajt för han har vuxit lille Sigge, men passar ok denna sommar i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar